Tuesday, April 20, 2010

A new start-Un nouveau depart


Once upon a time, there was a little girl, who loved drawing when she was no taller than three apples ... then as a teenager, she grew up and became interested in lots of other things (especially boys!) And drops the drawing. 

Set aside for long years, my pencil strokes eventually rust at the point where recovery was almost painfull. My drawings were like ones made by a kindengarden's child instead of an adult ... and yes, everything was back to zero and that has not been without frustration. Here are a few of them ...

Il était une fois, une petite fille qui adorait dessiner lorsqu'elle n'était pas plus haute que trois pommes... Ensuite ado, elle a grandit s'est intéressée a plein d'autres choses (aux garçons surtout!) et a laissé tomber le dessin.
Mis de côté pendant de longues années, mon coup de crayon a fini par rouiller au point ou la reprise ressemblait plus à des dessins de maternelle qu'à ceux d'un adulte...et oui, fallait tout reprendre a zéro et ça n'a pas été sans frustration.
En voici des exemples...


Once the anger was cooling down a little ... (I'd dropped my drawings but I was expecting to recuperate the same easy feelings in two minutes!) Rembrandt better behave... Lucie was coming back!

It must be said that patience has never really been one of my quality ... Lol ... and I did not even talk of my ego!

At this time, from September 2008 to spring 2009, I was devouring Mangas and also animes. It is through this art, that I went back to draw. Nothing personal, just reproductions, but I was feeling great... that was the main thing!


Une fois la colère dépassée...(j'avais laissé tomber mais je m'attendais quand même à récupérer les sensations en deux temps trois mouvements !) Rembrandt n'avait qu’à bien se tenir, Lucie revenait dans la course...


Il faut dire que la patience n'a jamais vraiment été l'une de mes qualités...Rires...et je ne parle même as de mon ego !
A l'époque, de septembre 2008 au printemps 2009, je dévorais des mangas en bouquins mais aussi en animes. C'est par ce biais que je me suis remise a dessiner. Rien de personnelle, juste des reproductions, mais j'en retirais beaucoup de plaisir...c'était le principal!

No comments:

Post a Comment